Використання майндмепінгу
для візуалізації навчального процесу
«Інтелектуальні карти» або «карти знань»
(«Mind mapping» або «Mind Map») Mind
Map являють собою графічне представлення ідей і концепцій. Це візуальний
інструмент мислення, який допомагає організації інформації, дозволяє краще
аналізувати, синтезувати і генерувати нові ідеї. Розумова карта має вигляд дерева, що складається з однієї ідеї і
багатьох тем.
У
навчальному
процесі вони інтелектуальні карти , дають можливість покращити пізнавальну активність учнів.
Термін інтелектуальні карти, або карти знань,
(Mind Map) був запропонований Ентоні Б`юзеном, який зробив значний внесок для впровадження технології
використання таких карт в освіті та управлінні В українських
перекладах термін може звучати по-різному — «карти розуму», «карти пам'яті», «мнемо
карти», «інтелект-карти», «майнд-мепі».
Карти знань- діаграми, схеми
та малюнки, що в наочному вигляді представляють різні ідеї,
завдання, тези, пов'язані одне з одним та об'єднані
загальною ідеєю. Карта знань дозволяє охопити всю ситуацію вцілому, а також
утримувати одночасно у свідомості значну кількість інформації, щоб
демонструвати зв'язки між окремими частинами,
запам'ятовувати інформацію та відтворювати її навіть
через тривалий термін.
Карти знань є хорошим
способом фіксації і обміну інформацією , а також виступають візуалізаціями наявних
знань з різними рівнями деталізації.
Іінтелектуальну карту зучно використовувати в якості одного з ефективних інструментів, щоб
думати і аналізувати ідеї і пов'язані з
ними теми. Вони можуть
бути використані в різних ситуаціях, особливо
під час мозкової атаки на стадії відображення інформації. Їх може
бути використано для досягнення наступних цілей:
*Для індивідуальної
або групової роботи.
*Щоб підвести підсумок дискусії або створити
список справ.
*Щоб знаходити інноваційні рішення під час
мозкового штурму.
*Щоб розбийте складні проблеми і ідеї в більш
прост.і
* Для аналізу і обробка
інформації, зібраної в ході процесу дослідження під час роботи над проектом.
*Подання інформації у творчому
і зручному форматі.
В освіті вперше
автори технології використали карти знань для візуалізації лекцій. На відміну від традиційного навчання в
класах, візуалізації інформації через розум учнів інтелектуальні карти допомагають краще
сприймати складну
інформацію, розкладаючи її на більш
прості компоненти.
Це допомагає їм зрозуміти і проаналізувати ідеї за
допомогою візуальних елементів і малюнків. Більшість учні вів стикаються з проблемами організації потоку їх мислення, тому такі
інструменти, як інтелектуальні карти можуть допомогти їм краще мислити через послідовний процес аналізу
проблем і ситуацій.
Взагалі Mind
Map можна бути
використати в навчанні :
Учителем:
*Для складання конспектів уроків
*Для візуалізації складного матеріалу, для зручнішого їх
подання учням;
Учнями:
*Для аналізу та інноваційного рішення наукових
досліджень та учнівських проектів;
* Для кращого розуміння складного матеріалу та проблемих питань;
* Для
активізації творчого мислення під час складання опорних конспектів;
Чудовим онлайновийим інструментом майндмеппінгу є онлайновий сервіс Mindomo. В ньому є аквунти і для вчителя і для учняПринципової
різниці між типами аккаунтів немає. Для студента, вчителя або бізнесмена
різниця в пропонованих шаблонах ментальних карт. Єдина відмінність, в акаунті
вчителя є «шпаргалка» по організації навчального класу з можливістю спільної
роботи.
Звичайно,
сервіс доступний абсолютно безкоштовно і дозволяє створювати досить складні і
барвисті ментальні карти. Однак, якщо в роботі Ви використовуєте велику
кількість графіки, відео, хочете інтегруватися з додатковими сервісами Web 2.0,
або у Вас є потреба в організації мережі, що охоплює велику кількість вчителів
і учнів, розробники
Mindomo пропонують додатковий функціонал на оплатній основі.
Приклад
карти, розробленої в середовищі Mindomo можна побачити за посиланням:
Немає коментарів:
Дописати коментар